روش های پروگرام کردن میکرو کنترلر ARM- فلاش مجیک
آموزش میکروکنترلر ARM
مطالب آموزشی میکرو کنترلر ARM و اطلاع رسانی

در این روش ابتدا بایستی نرم افزار FlashMagic را نصب کرد. بعد از انجام تنظیمات لازم در این نرم افزار در صورتی که اتصال سخت افزاری بین پورت سریال کامپیوتر و برد برقرار باشد میکرو قابل شناسایی می باشد و پروگرام انجام می شود. با انجام تنظیماتی در خود کیل می توان به صورت مستقیم بعد از کامپایل برنامه در کیل پروگرام را انجام داد. و اما در مورد سخت افزار برد، ذکر شد که از طریق یک کابل سریال از کامپیوتر به برد میکرو کنترلر این ارتباط سخت افزاری انجام می شود. این سخت افزار بایستی روی برد وجود داشته باشد تا چنین امکانی فراهم باشد. با یک سرچ کوچک در اینترنت شماتیک این مدار را پیدا خواهید کرد. بنابراین برای یک برد اموزش تنها سخت افزار لازم یک کابل سریال است!

ابرای برد لندتایگر این اتصال به همین صورت انجام می شود. بنابراین لازمه استفاده از این روش پروگرام کردن این است که کامپیوترمان پورت سریال داشته باشد. حال اگر نداشت یا از لب تاب استفاده می کنیم تکلیف چیست!؟

در برد lpc1768 - wb از یک مبدل سریال به usb استفاده شده است و این کا را خیلی راحت تر کرده است. به این ترتیب دیگر نیاز نیست از پورت سریال کامپیوتر استفاده شود . با نصب نرم افزار مربوطه و اتصال کابل usb به کامپیوتر یک پورت سریال جدید به کامپیوتر اضافه شده و توسط نرم افزار فلاش مجیک که ذکر شد قابل استفاده است.

و اما سخت افزار کوچکی وجود دارد برای بردهایی که چنین امکانی را ندارند و آن بدین شکل  می باشد:

Mini LPC programmer-پروگرامرمیکروکنترلرهای LPC

5 پایه خروجی این مینی پروگرامر به پایه های میکروکنترلر متصل شده و با استفاده از یک کابل usb به کامپیوتر متصل می شود. این کارو خیلی راحت می کند و من در مدتی که از این وسیله استفاده می کردم خیلی راحت بودم. چون هم می شه برای پروگرام از آن استفاده کرد و هم در صورت نیاز به پورت سریال دو پایه اضافی را بلااستفاده گذاشته و فقط از tx، rx و زمین استفاده می کنیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 8
بازدید ماه : 97
بازدید کل : 4881
تعداد مطالب : 9
تعداد نظرات : 15
تعداد آنلاین : 1